Co się dzieje?
Niedostępność usług
Identyfikator zdarzenia:
1497
Rozpoczęcie:
2022-06-20 12:00:00
Opis:
Krótko po godzinie 12:00 nasi administratorzy zauważyli niedostępność części serwerów. Obecnie trwają prace nad ustaleniem przyczyny wystąpienia incydentu i przywróceniem działania usług. Za powstałe trudności serdecznie przepraszamy.
Jakich serwerów lub elementów infrastruktury dotyczą prace:
Co robimy?
Na jakim etapie jesteśmy obecnie?
potwierdzenie uszkodzeniadiagnoza i plan działaniapraca w tokuzakończono
Orientacyjny postęp prac:
Informacje dodatkowe:
data | godzina | opis |
---|---|---|
2022-06-20 | 12:41:57 | Część usług klienckich jest już dostępna. Obecnie administratorzy skupiają się na przywróceniu działania Webmaila. |
2022-06-20 | 13:11:38 | Przywróciliśmy możliwość logowania do panelu klienta, nadal pracujemy nad przywróceniem webmaila. |
2022-06-20 | 13:26:18 | Przywróciliśmy możliwość logowania się do webmaila. Pracujemy nad przywróceniem dostępu do poszczególnych serwerów www i pocztowych, które nadal są niedostępne. |
2022-06-20 | 13:44:22 | Przywróciliśmy do działania serwery www oraz pocztowe. Obecnie pracujemy nad przywróceniem serwerów VPS. |
2022-06-20 | 15:11:03 | Wszystkie usługi zostały przywrócone do działania. Obecnie nasi administratorzy analizują przyczyny zajścia, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia podobnej sytuacji w przyszłości. Bardzo serdecznie przepraszamy za powstałe niedogodności. |
Częste pytania
Kiedy wszystko zacznie działać?
Nasza ekipa robi aktualnie wszystko co możliwe, aby było to jak najszybciej. Aktualny poziom postępu w usuwaniu skutków zdarzenia jest widoczny powyżej.
Co z pocztą, która przyszła do mnie w trakcie awarii?
Serwer nadawcy powinien powtórzyć wysyłkę poczty, ponieważ serwer odbiorczy nie potwierdził jej otrzymania. Dokładne informacje dotyczące polityki konkretnych serwerów nadawczych można uzyskać u operatora serwera który wysyła pocztę.
Widzę informację o postępach, ale strona działa bardzo powoli
Serwer po naprawie działa zazwyczaj z ograniczoną wydajnością. Wiążę się to z takimi czynnościami, jak sprawdzanie integralności danych, rozładowywanie kolejek poczty zgromadzonej podczas przestoju etc. Zazwyczaj pełna wydajność jest osiągana w ok. 15 min.od przywrócenia pracy serwera.
Jakie są zasady odpowiedzialności operatora?
Zasady naszej odpowiedzialności reguluje regulamin oraz określony poziom SLA. Poziom ten znajdziesz w specyfikacji Twojej usługi hostingowej. Określa on, jaki procent czasu umowy usługa musi działać sprawnie. Jeśli zdefiniowany próg zostanie przekroczony - masz prawo do określonej rekomensaty. Ze względu na to, że każda sytuacja jest inna - do każdej reklamacji zgłoszonej do nas odnosimy się indywidualnie. Reklamację zgłosić możesz elektronicznie korzystając z naszych danych kontaktowych w zakładce kontakt na naszej stronie www.
Kiedy wszystko zacznie działać?
Nasza ekipa robi aktualnie wszystko co możliwe, aby było to jak najszybciej. Aktualny poziom postępu w usuwaniu skutków zdarzenia jest widoczny powyżej.
Co z pocztą, która przyszła do mnie w trakcie awarii?
Serwer nadawcy powinien powtórzyć wysyłkę poczty, ponieważ serwer odbiorczy nie potwierdził jej otrzymania. Dokładne informacje dotyczące polityki konkretnych serwerów nadawczych można uzyskać u operatora serwera który wysyła pocztę.
Widzę informację o postępach, ale strona działa bardzo powoli
Serwer po naprawie działa zazwyczaj z ograniczoną wydajnością. Wiążę się to z takimi czynnościami, jak sprawdzanie integralności danych, rozładowywanie kolejek poczty zgromadzonej podczas przestoju etc. Zazwyczaj pełna wydajność jest osiągana w ok. 15 min.od przywrócenia pracy serwera.
Jakie są zasady odpowiedzialności operatora?
Zasady naszej odpowiedzialności reguluje regulamin oraz określony poziom SLA. Poziom ten znajdziesz w specyfikacji Twojej usługi hostingowej. Określa on, jaki procent czasu umowy usługa musi działać sprawnie. Jeśli zdefiniowany próg zostanie przekroczony - masz prawo do określonej rekompensaty. Ze względu na to, że każda sytuacja jest inna - do każdej reklamacji zgłoszonej do nas odnosimy się indywidualnie. Reklamację zgłosić możesz elektronicznie korzystając z naszych danych kontaktowych w zakładce kontakt na naszej stronie www.