Niedostępność usług

Co się dzieje?


Niedostępność usług
Identyfikator zdarzenia: 1497

Rozpoczęcie:

2022-06-20 12:00:00

Opis:

Krótko po godzinie 12:00 nasi administratorzy zauważyli niedostępność części serwerów. Obecnie trwają prace nad ustaleniem przyczyny wystąpienia incydentu i przywróceniem działania usług. Za powstałe trudności serdecznie przepraszamy.

Jakich serwerów lub elementów infrastruktury dotyczą prace:

Co robimy?


Na jakim etapie jesteśmy obecnie?

potwierdzenie uszkodzenia
diagnoza i plan działania
praca w toku
zakończono

Orientacyjny postęp prac:

100%

Informacje dodatkowe:

datagodzinaopis
2022-06-20
12:41:57
Część usług klienckich jest już dostępna. Obecnie administratorzy skupiają się na przywróceniu działania Webmaila.
2022-06-20
13:11:38
Przywróciliśmy możliwość logowania do panelu klienta, nadal pracujemy nad przywróceniem webmaila.
2022-06-20
13:26:18
Przywróciliśmy możliwość logowania się do webmaila. Pracujemy nad przywróceniem dostępu do poszczególnych serwerów www i pocztowych, które nadal są niedostępne.
2022-06-20
13:44:22
Przywróciliśmy do działania serwery www oraz pocztowe. Obecnie pracujemy nad przywróceniem serwerów VPS.
2022-06-20
15:11:03
Wszystkie usługi zostały przywrócone do działania. Obecnie nasi administratorzy analizują przyczyny zajścia, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia podobnej sytuacji w przyszłości. Bardzo serdecznie przepraszamy za powstałe niedogodności.

Częste pytania


Kiedy wszystko zacznie działać?

Nasza ekipa robi aktualnie wszystko co możliwe, aby było to jak najszybciej. Aktualny poziom postępu w usuwaniu skutków zdarzenia jest widoczny powyżej.

Co z pocztą, która przyszła do mnie w trakcie awarii?

Serwer nadawcy powinien powtórzyć wysyłkę poczty, ponieważ serwer odbiorczy nie potwierdził jej otrzymania. Dokładne informacje dotyczące polityki konkretnych serwerów nadawczych można uzyskać u operatora serwera który wysyła pocztę.

Widzę informację o postępach, ale strona działa bardzo powoli

Serwer po naprawie działa zazwyczaj z ograniczoną wydajnością. Wiążę się to z takimi czynnościami, jak sprawdzanie integralności danych, rozładowywanie kolejek poczty zgromadzonej podczas przestoju etc. Zazwyczaj pełna wydajność jest osiągana w ok. 15 min.od przywrócenia pracy serwera.

Jakie są zasady odpowiedzialności operatora?

Zasady naszej odpowiedzialności reguluje regulamin oraz określony poziom SLA. Poziom ten znajdziesz w specyfikacji Twojej usługi hostingowej. Określa on, jaki procent czasu umowy usługa musi działać sprawnie. Jeśli zdefiniowany próg zostanie przekroczony - masz prawo do określonej rekomensaty. Ze względu na to, że każda sytuacja jest inna - do każdej reklamacji zgłoszonej do nas odnosimy się indywidualnie. Reklamację zgłosić możesz elektronicznie korzystając z naszych danych kontaktowych w zakładce kontakt na naszej stronie www.