Co się dzieje?
Rozpoczęcie:
2020-10-26 12:00:00
Opis:
Sytuacja objawia się czasową niedostępnością panelu administracyjnego oraz webmail. Znamy już przyczyny samego problemu i aktualnie nasi programiści pracują nad przywróceniem stabilnego działania obu usług.
Sytuacja nie wpływa na działanie stron internetowych, baz danych i usług pocztowych utrzymywanych na naszych serwerach.
Korzystanie z poczty jest dalej możliwe przy pomocy programów, np.: Thunderbird. Więcej informacji i aktualny stan są dostępne poniżej. Za powstałe trudności serdecznie przepraszamy.
Jakich serwerów lub elementów infrastruktury dotyczą prace:
Szacowany czas zakończenia:
2020-10-26 15:30:00
Co robimy?
Na jakim etapie jesteśmy obecnie?
potwierdzenie uszkodzeniadiagnoza i plan działaniapraca w tokuzakończono
Orientacyjny postęp prac:
Informacje dodatkowe:
data | godzina | opis |
---|---|---|
2020-10-26 | 12:29:45 | Panele i webmail powoli już wracają do pełni działania. Jeszcze same przyczyny są wyjaśniane, a także pracujemy nad ustabilizowaniem usługi. |
2020-10-26 | 13:19:56 | Sytuacja jeszcze występuje, wciąż pracujemy nad pełną stabilizacją usługi panelu administracyjnego i webmail. |
2020-10-26 | 13:37:22 | Przepraszamy za wciąż występującą sytuację. Niedostępność pojawia się w krótkich chwilach i w ciągu ostatnich dwóch godzin łączna niedostępność była przez ok. 10-15 minut. Nasi programiści wraz z administratorami wciąż pracują nad stabilizacją usługi, przez co mogą wystąpić jeszcze niedostępności. |
2020-10-26 | 14:13:27 | Nasi administratorzy oraz programiści wciąż pracują nad stabilizacją. Pomimo braku nowych zgłoszeń o występowaniu problemów, wciąż jeszcze weryfikujemy kolejne komponenty w celu zapewnienia nieprzerwanej pracy bez awarii. |
2020-10-26 | 15:20:57 | Sytuacja została opanowana. Problemem okazała się wydajność niektórych komponentów i prac, których efektem było przeciążenie serwerów działających w ramach usług panelu oraz webmail. W celu uniknięcia w przyszłości podobnych sytuacji pracujemy nad zwiększeniem wydajności komponentów, a także nad większą skalowalnością obecnego rozwiązania. |
Częste pytania
Kiedy wszystko zacznie działać?
Nasza ekipa robi aktualnie wszystko, co możliwe, aby było to jak najszybciej. Aktualny poziom postępu w usuwaniu skutków zdarzenia jest widoczny powyżej.
Czy panel i webmail wpływa na działanie innych usług?
Nie, panel i webmail nie wpływają na to, czy poczta zostanie wysłana i odebrana, tak samo strony WWW i bazy danych również są w pełni dostępne
Webmail nie działa, to jak mogę przeglądać moją skrzynkę?
Usługi pocztowe są niezależne od webmail. W przypadku, gdy webmail nie jest dostępny, można skorzystać ze skrzynki za pomocy programów pocztowych. Takim programem jest np.: Thunderbird, czy Outlook. Instrukcje jak skonfigurować skrzynkę pocztową znajdą Państwo w naszej pomocy
Kiedy wszystko zacznie działać?
Nasza ekipa robi aktualnie wszystko co możliwe, aby było to jak najszybciej. Aktualny poziom postępu w usuwaniu skutków zdarzenia jest widoczny powyżej.
Co z pocztą, która przyszła do mnie w trakcie awarii?
Serwer nadawcy powinien powtórzyć wysyłkę poczty, ponieważ serwer odbiorczy nie potwierdził jej otrzymania. Dokładne informacje dotyczące polityki konkretnych serwerów nadawczych można uzyskać u operatora serwera który wysyła pocztę.
Widzę informację o postępach, ale strona działa bardzo powoli
Serwer po naprawie działa zazwyczaj z ograniczoną wydajnością. Wiążę się to z takimi czynnościami, jak sprawdzanie integralności danych, rozładowywanie kolejek poczty zgromadzonej podczas przestoju etc. Zazwyczaj pełna wydajność jest osiągana w ok. 15 min.od przywrócenia pracy serwera.
Jakie są zasady odpowiedzialności operatora?
Zasady naszej odpowiedzialności reguluje regulamin oraz określony poziom SLA. Poziom ten znajdziesz w specyfikacji Twojej usługi hostingowej. Określa on, jaki procent czasu umowy usługa musi działać sprawnie. Jeśli zdefiniowany próg zostanie przekroczony - masz prawo do określonej rekomensaty. Ze względu na to, że każda sytuacja jest inna - do każdej reklamacji zgłoszonej do nas odnosimy się indywidualnie. Reklamację zgłosić możesz elektronicznie korzystając z naszych danych kontaktowych w zakładce kontakt na naszej stronie www.