Co się dzieje?
Rozpoczęcie:
2020-10-27 10:50:00
Opis:
Sytuacja objawia się czasową niedostępnością panelu administracyjnego oraz webmail. Znamy już przyczyny samego problemu i aktualnie nasi programiści pracują nad przywróceniem stabilnego działania obu usług.
Sytuacja nie wpływa na działanie stron internetowych, baz danych i usług pocztowych utrzymywanych na naszych serwerach.
Korzystanie z poczty jest dalej możliwe przy pomocy programów, np.: Thunderbird. Więcej informacji i aktualny stan są dostępne poniżej. Za powstałe trudności serdecznie przepraszamy.
Jakich serwerów lub elementów infrastruktury dotyczą prace:
Szacowany czas zakończenia:
2020-10-27 12:30:00
Co robimy?
Na jakim etapie jesteśmy obecnie?
potwierdzenie uszkodzeniadiagnoza i plan działaniapraca w tokuzakończono
Orientacyjny postęp prac:
Informacje dodatkowe:
data | godzina | opis |
---|---|---|
2020-10-27 | 12:00:01 | Sytuacja aktualnie jest opanowana. Całe zdarzenie występowało łącznie kilka minut, jednakże mając na uwadze wysokie znaczenie webmail oraz panelu administracyjnego, więc jeszcze obserwowaliśmy zachowanie obu aplikacji, by mieć pełne potwierdzenie na temat jej stabilności. |
Częste pytania
Kiedy wszystko zacznie działać?
Nasza ekipa robi aktualnie wszystko, co możliwe, aby było to jak najszybciej. Aktualny poziom postępu w usuwaniu skutków zdarzenia jest widoczny powyżej.
Czy panel i webmail wpływa na działanie innych usług?
Nie, panel i webmail nie wpływają na to, czy poczta zostanie wysłana i odebrana, tak samo strony WWW i bazy danych również są w pełni dostępne
Webmail nie działa, to jak mogę przeglądać moją skrzynkę?
Usługi pocztowe są niezależne od webmail. W przypadku, gdy webmail nie jest dostępny, można skorzystać ze skrzynki za pomocy programów pocztowych. Takim programem jest np.: Thunderbird, czy Outlook. Instrukcje jak skonfigurować skrzynkę pocztową znajdą Państwo w naszej pomocy
Kiedy wszystko zacznie działać?
Nasza ekipa robi aktualnie wszystko co możliwe, aby było to jak najszybciej. Aktualny poziom postępu w usuwaniu skutków zdarzenia jest widoczny powyżej.
Co z pocztą, która przyszła do mnie w trakcie awarii?
Serwer nadawcy powinien powtórzyć wysyłkę poczty, ponieważ serwer odbiorczy nie potwierdził jej otrzymania. Dokładne informacje dotyczące polityki konkretnych serwerów nadawczych można uzyskać u operatora serwera który wysyła pocztę.
Widzę informację o postępach, ale strona działa bardzo powoli
Serwer po naprawie działa zazwyczaj z ograniczoną wydajnością. Wiążę się to z takimi czynnościami, jak sprawdzanie integralności danych, rozładowywanie kolejek poczty zgromadzonej podczas przestoju etc. Zazwyczaj pełna wydajność jest osiągana w ok. 15 min.od przywrócenia pracy serwera.
Jakie są zasady odpowiedzialności operatora?
Zasady naszej odpowiedzialności reguluje regulamin oraz określony poziom SLA. Poziom ten znajdziesz w specyfikacji Twojej usługi hostingowej. Określa on, jaki procent czasu umowy usługa musi działać sprawnie. Jeśli zdefiniowany próg zostanie przekroczony - masz prawo do określonej rekomensaty. Ze względu na to, że każda sytuacja jest inna - do każdej reklamacji zgłoszonej do nas odnosimy się indywidualnie. Reklamację zgłosić możesz elektronicznie korzystając z naszych danych kontaktowych w zakładce kontakt na naszej stronie www.