Co się dzieje?
Rozpoczęcie:
2020-11-26 08:30:00
Opis:
W dniu dzisiejszym doszło do incydentu, który spowodował wolne działanie (lub jego całkowitą niedostępność) panelu administracyjnego i usług z nim powiązanych (głównie webmail). Nasi programiści już pracują nad rozwiązaniem problemu. Za powstałe trudności serdecznie przepraszamy.
Jakich serwerów lub elementów infrastruktury dotyczą prace:
Szacowany czas zakończenia:
2020-11-26 10:30:00
Co robimy?
Na jakim etapie jesteśmy obecnie?
potwierdzenie uszkodzeniadiagnoza i plan działaniapraca w tokuzakończono
Orientacyjny postęp prac:
Informacje dodatkowe:
data | godzina | opis |
---|---|---|
2020-11-26 | 09:35:32 | Nasi programiści znają powód, dzięki któremu panel działa wolno, aktualnie trwa ustalanie przyczyny tej sytuacji. |
2020-11-26 | 09:57:14 | Aktualnie działanie panelu zostało przywrócone, jednakże wciąż sytuacja, która nastąpiła jest analizowana i obserwowana. |
2020-11-26 | 10:57:54 | Sytuacja dot. panelu wynikała z problemów z pamięcią cache, aktualnie wdrażamy rozwiązania mające w przyszłości uniknąć podobnych zdarzeń. W imieniu zespołu programistów chcielibyśmy przeprosić za zaistniałe okoliczności. |
Częste pytania
Kiedy wszystko zacznie działać?
Nasza ekipa robi aktualnie wszystko, co możliwe, aby było to jak najszybciej. Aktualny poziom postępu w usuwaniu skutków zdarzenia jest widoczny powyżej.
Czy panel i webmail wpływa na działanie innych usług?
Nie, panel i webmail nie wpływają na to, czy poczta zostanie wysłana i odebrana, tak samo strony WWW i bazy danych również są w pełni dostępne
Webmail nie działa, to jak mogę przeglądać moją skrzynkę?
Usługi pocztowe są niezależne od webmail. W przypadku, gdy webmail nie jest dostępny, można skorzystać ze skrzynki za pomocy programów pocztowych. Takim programem jest np.: Thunderbird, czy Outlook. Instrukcje jak skonfigurować skrzynkę pocztową znajdą Państwo w naszej pomocy
Kiedy wszystko zacznie działać?
Nasza ekipa robi aktualnie wszystko co możliwe, aby było to jak najszybciej. Aktualny poziom postępu w usuwaniu skutków zdarzenia jest widoczny powyżej.
Co z pocztą, która przyszła do mnie w trakcie awarii?
Serwer nadawcy powinien powtórzyć wysyłkę poczty, ponieważ serwer odbiorczy nie potwierdził jej otrzymania. Dokładne informacje dotyczące polityki konkretnych serwerów nadawczych można uzyskać u operatora serwera który wysyła pocztę.
Widzę informację o postępach, ale strona działa bardzo powoli
Serwer po naprawie działa zazwyczaj z ograniczoną wydajnością. Wiążę się to z takimi czynnościami, jak sprawdzanie integralności danych, rozładowywanie kolejek poczty zgromadzonej podczas przestoju etc. Zazwyczaj pełna wydajność jest osiągana w ok. 15 min.od przywrócenia pracy serwera.
Jakie są zasady odpowiedzialności operatora?
Zasady naszej odpowiedzialności reguluje regulamin oraz określony poziom SLA. Poziom ten znajdziesz w specyfikacji Twojej usługi hostingowej. Określa on, jaki procent czasu umowy usługa musi działać sprawnie. Jeśli zdefiniowany próg zostanie przekroczony - masz prawo do określonej rekomensaty. Ze względu na to, że każda sytuacja jest inna - do każdej reklamacji zgłoszonej do nas odnosimy się indywidualnie. Reklamację zgłosić możesz elektronicznie korzystając z naszych danych kontaktowych w zakładce kontakt na naszej stronie www.