Awaria części serwerów pocztowych

Co się dzieje?


Rozpoczęcie:

2021-01-27 12:30:00

Opis:

Incydent pojawił się ok. 12:30. W jego wyniku część serwerów służących do utrzymywania danych pocztowych przestała działać. Powodem jest problem natury sprzętowej w serwerowni. Za powstałe trudności serdecznie przepraszamy.

Jakich serwerów lub elementów infrastruktury dotyczą prace:

MailStorage 7
MailStorage 8
MailStorage 9
MailStorage 10
VS40
VS41

Szacowany czas zakończenia:

2021-01-27 13:30:00

Co robimy?


Na jakim etapie jesteśmy obecnie?

potwierdzenie uszkodzenia
diagnoza i plan działania
praca w toku
zakończono

Orientacyjny postęp prac:

100%

Informacje dodatkowe:

datagodzinaopis
2021-01-27
12:40:59
Przyczyny pojawienia się problemów z działaniem serwerów, w tym komunikacji pomiędzy serwerami w klastrze są aktualnie wyjaśniane. Wstępne oględziny wskazują na problemy sprzętowe. Serwery są przywracane do działania.
2021-01-27
12:48:37
Serwery udało się przywrócić do działania, aktualnie ustalany jest status danych i przywracanie usług do działania.
2021-01-27
12:53:19
Serwery nie noszą znamion uszkodzenia, ani fizycznego, ani w postaci danych. Aktualnie trwa podnoszenie usług.
2021-01-27
13:10:36
Serwery wróciły do działania. Trwa jeszcze weryfikacja pełnej poprawności i działania serwerów.
2021-01-27
13:18:28
Potwierdziliśmy pełną zgodność danych, a także przywrócenie usług do pełni działania. Incydent będzie badany przez naszych administratorów odpowiadających za serwerownię oraz platformę, w celu zmniejszenia szansy do podobnej sytuacji, a także w przypadku jej wystąpienia zmniejszyć czas potrzebny do przywrócenia usług. Problemem pojawił się na warstwie sprzętowej w serwerowni, więc będą jeszcze prowadzone prace w zakresie serwerów.

Częste pytania


Kiedy wszystko zacznie działać?

Nasza ekipa robi aktualnie wszystko, co możliwe, aby było to jak najszybciej. Aktualny poziom postępu w usuwaniu skutków zdarzenia jest widoczny powyżej.

Co z pocztą, która przyszła do mnie w trakcie awarii?

Serwer nadawcy powinien powtórzyć wysyłkę poczty, ponieważ serwer odbiorczy nie potwierdził jej otrzymania. Dokładne informacje dotyczące polityki konkretnych serwerów nadawczych można uzyskać u operatora serwera, który wysyła pocztę.

Czy dane mogły ulec utracie?

Nie, serwer nie utracił konsystencji danych, tym samym nie mogła nastąpić żadna utrata danych, czyli wiadomości e-mail.

Jakie są zasady odpowiedzialności operatora?

Zasady naszej odpowiedzialności reguluje regulamin oraz określony poziom SLA. Poziom ten znajdziesz w specyfikacji Twojej usługi hostingowej. Określa on, jaki procent czasu umowy usługa musi działać sprawnie. Jeśli zdefiniowany próg zostanie przekroczony - masz prawo do określonej rekompensaty. Ze względu na to, że każda sytuacja jest inna - do każdej reklamacji zgłoszonej do nas odnosimy się indywidualnie. Reklamację zgłosić możesz elektronicznie korzystając z naszych danych kontaktowych w zakładce kontakt na naszej stronie www.