Co się dzieje?
Rozpoczęcie:
2021-01-27 12:30:00
Opis:
Incydent pojawił się ok. 12:30. W jego wyniku część serwerów służących do utrzymywania danych pocztowych przestała działać. Powodem jest problem natury sprzętowej w serwerowni. Za powstałe trudności serdecznie przepraszamy.
Jakich serwerów lub elementów infrastruktury dotyczą prace:
Szacowany czas zakończenia:
2021-01-27 13:30:00
Co robimy?
Na jakim etapie jesteśmy obecnie?
potwierdzenie uszkodzeniadiagnoza i plan działaniapraca w tokuzakończono
Orientacyjny postęp prac:
Informacje dodatkowe:
data | godzina | opis |
---|---|---|
2021-01-27 | 12:40:59 | Przyczyny pojawienia się problemów z działaniem serwerów, w tym komunikacji pomiędzy serwerami w klastrze są aktualnie wyjaśniane. Wstępne oględziny wskazują na problemy sprzętowe. Serwery są przywracane do działania. |
2021-01-27 | 12:48:37 | Serwery udało się przywrócić do działania, aktualnie ustalany jest status danych i przywracanie usług do działania. |
2021-01-27 | 12:53:19 | Serwery nie noszą znamion uszkodzenia, ani fizycznego, ani w postaci danych. Aktualnie trwa podnoszenie usług. |
2021-01-27 | 13:10:36 | Serwery wróciły do działania. Trwa jeszcze weryfikacja pełnej poprawności i działania serwerów. |
2021-01-27 | 13:18:28 | Potwierdziliśmy pełną zgodność danych, a także przywrócenie usług do pełni działania. Incydent będzie badany przez naszych administratorów odpowiadających za serwerownię oraz platformę, w celu zmniejszenia szansy do podobnej sytuacji, a także w przypadku jej wystąpienia zmniejszyć czas potrzebny do przywrócenia usług. Problemem pojawił się na warstwie sprzętowej w serwerowni, więc będą jeszcze prowadzone prace w zakresie serwerów. |
Częste pytania
Kiedy wszystko zacznie działać?
Nasza ekipa robi aktualnie wszystko, co możliwe, aby było to jak najszybciej. Aktualny poziom postępu w usuwaniu skutków zdarzenia jest widoczny powyżej.
Co z pocztą, która przyszła do mnie w trakcie awarii?
Serwer nadawcy powinien powtórzyć wysyłkę poczty, ponieważ serwer odbiorczy nie potwierdził jej otrzymania. Dokładne informacje dotyczące polityki konkretnych serwerów nadawczych można uzyskać u operatora serwera, który wysyła pocztę.
Czy dane mogły ulec utracie?
Nie, serwer nie utracił konsystencji danych, tym samym nie mogła nastąpić żadna utrata danych, czyli wiadomości e-mail.
Jakie są zasady odpowiedzialności operatora?
Zasady naszej odpowiedzialności reguluje regulamin oraz określony poziom SLA. Poziom ten znajdziesz w specyfikacji Twojej usługi hostingowej. Określa on, jaki procent czasu umowy usługa musi działać sprawnie. Jeśli zdefiniowany próg zostanie przekroczony - masz prawo do określonej rekompensaty. Ze względu na to, że każda sytuacja jest inna - do każdej reklamacji zgłoszonej do nas odnosimy się indywidualnie. Reklamację zgłosić możesz elektronicznie korzystając z naszych danych kontaktowych w zakładce kontakt na naszej stronie www.
Kiedy wszystko zacznie działać?
Nasza ekipa robi aktualnie wszystko co możliwe, aby było to jak najszybciej. Aktualny poziom postępu w usuwaniu skutków zdarzenia jest widoczny powyżej.
Co z pocztą, która przyszła do mnie w trakcie awarii?
Serwer nadawcy powinien powtórzyć wysyłkę poczty, ponieważ serwer odbiorczy nie potwierdził jej otrzymania. Dokładne informacje dotyczące polityki konkretnych serwerów nadawczych można uzyskać u operatora serwera który wysyła pocztę.
Widzę informację o postępach, ale strona działa bardzo powoli
Serwer po naprawie działa zazwyczaj z ograniczoną wydajnością. Wiążę się to z takimi czynnościami, jak sprawdzanie integralności danych, rozładowywanie kolejek poczty zgromadzonej podczas przestoju etc. Zazwyczaj pełna wydajność jest osiągana w ok. 15 min.od przywrócenia pracy serwera.
Jakie są zasady odpowiedzialności operatora?
Zasady naszej odpowiedzialności reguluje regulamin oraz określony poziom SLA. Poziom ten znajdziesz w specyfikacji Twojej usługi hostingowej. Określa on, jaki procent czasu umowy usługa musi działać sprawnie. Jeśli zdefiniowany próg zostanie przekroczony - masz prawo do określonej rekomensaty. Ze względu na to, że każda sytuacja jest inna - do każdej reklamacji zgłoszonej do nas odnosimy się indywidualnie. Reklamację zgłosić możesz elektronicznie korzystając z naszych danych kontaktowych w zakładce kontakt na naszej stronie www.