Co się dzieje?
Problem logowania do poczty
Identyfikator zdarzenia:
493
Rozpoczęcie:
2021-02-01 08:30:00
Opis:
W dniu dzisiejszym (1.02.2021) wystąpił problem z działaniem usług w obszarze poczty email. Trwają prace nad przywróceniem pełnej funkcjonalności. Za powstałe trudności serdecznie przepraszamy.
Jakich serwerów lub elementów infrastruktury dotyczą prace:
Szacowany czas zakończenia:
2021-02-01 09:40:00
Co robimy?
Na jakim etapie jesteśmy obecnie?
potwierdzenie uszkodzeniadiagnoza i plan działaniapraca w tokuzakończono
Orientacyjny postęp prac:
Informacje dodatkowe:
data | godzina | opis |
---|---|---|
2021-02-01 | 09:05:35 | Wykryliśmy kilka problemów z serwerami pocztowymi, głównie natury sieciowej, wdrażamy obejścia, które pozwolą przywrócić działanie usług, póki nasi administratorzy sieciowi nie rozwiążą sytuacji. |
2021-02-01 | 09:18:01 | Wdrożyliśmy kilka zmian w ramach infrastruktury i kierowania ruchem. Pierwsze efekty już powinny być widoczne. |
2021-02-01 | 09:30:08 | Wiadomości e-mail oczekujące na odbiór już są dostarczane i powinny pojawić się najbliższych kilku minutach na skrzynce. Wysyłka wiadomości również działa. |
2021-02-01 | 09:42:49 | Sytuacja została aktualnie rozwiązana, jeszcze jednak temat dla nas pozostaje otwarty, byśmy mogli w przyszłości zapobiegać podobnym sytuacjom. |
Częste pytania
Kiedy wszystko zacznie działać?
Nasza ekipa robi aktualnie wszystko co możliwe, aby było to jak najszybciej. Aktualny poziom postępu w usuwaniu skutków zdarzenia jest widoczny powyżej.
Co z pocztą, która przyszła do mnie w trakcie awarii?
Serwer nadawcy powinien powtórzyć wysyłkę poczty, ponieważ serwer odbiorczy nie potwierdził jej otrzymania. Dokładne informacje dotyczące polityki konkretnych serwerów nadawczych można uzyskać u operatora serwera który wysyła pocztę.
Widzę informację o postępach, ale strona działa bardzo powoli
Serwer po naprawie działa zazwyczaj z ograniczoną wydajnością. Wiążę się to z takimi czynnościami, jak sprawdzanie integralności danych, rozładowywanie kolejek poczty zgromadzonej podczas przestoju etc. Zazwyczaj pełna wydajność jest osiągana w ok. 15 min.od przywrócenia pracy serwera.
Jakie są zasady odpowiedzialności operatora?
Zasady naszej odpowiedzialności reguluje regulamin oraz określony poziom SLA. Poziom ten znajdziesz w specyfikacji Twojej usługi hostingowej. Określa on, jaki procent czasu umowy usługa musi działać sprawnie. Jeśli zdefiniowany próg zostanie przekroczony - masz prawo do określonej rekomensaty. Ze względu na to, że każda sytuacja jest inna - do każdej reklamacji zgłoszonej do nas odnosimy się indywidualnie. Reklamację zgłosić możesz elektronicznie korzystając z naszych danych kontaktowych w zakładce kontakt na naszej stronie www.
Kiedy wszystko zacznie działać?
Nasza ekipa robi aktualnie wszystko co możliwe, aby było to jak najszybciej. Aktualny poziom postępu w usuwaniu skutków zdarzenia jest widoczny powyżej.
Co z pocztą, która przyszła do mnie w trakcie awarii?
Serwer nadawcy powinien powtórzyć wysyłkę poczty, ponieważ serwer odbiorczy nie potwierdził jej otrzymania. Dokładne informacje dotyczące polityki konkretnych serwerów nadawczych można uzyskać u operatora serwera który wysyła pocztę.
Widzę informację o postępach, ale strona działa bardzo powoli
Serwer po naprawie działa zazwyczaj z ograniczoną wydajnością. Wiążę się to z takimi czynnościami, jak sprawdzanie integralności danych, rozładowywanie kolejek poczty zgromadzonej podczas przestoju etc. Zazwyczaj pełna wydajność jest osiągana w ok. 15 min.od przywrócenia pracy serwera.
Jakie są zasady odpowiedzialności operatora?
Zasady naszej odpowiedzialności reguluje regulamin oraz określony poziom SLA. Poziom ten znajdziesz w specyfikacji Twojej usługi hostingowej. Określa on, jaki procent czasu umowy usługa musi działać sprawnie. Jeśli zdefiniowany próg zostanie przekroczony - masz prawo do określonej rekompensaty. Ze względu na to, że każda sytuacja jest inna - do każdej reklamacji zgłoszonej do nas odnosimy się indywidualnie. Reklamację zgłosić możesz elektronicznie korzystając z naszych danych kontaktowych w zakładce kontakt na naszej stronie www.