Problem logowania do poczty

Co się dzieje?


Problem logowania do poczty
Identyfikator zdarzenia: 493

Rozpoczęcie:

2021-02-01 08:30:00

Opis:

W dniu dzisiejszym (1.02.2021) wystąpił problem z działaniem usług w obszarze poczty email. Trwają prace nad przywróceniem pełnej funkcjonalności. Za powstałe trudności serdecznie przepraszamy.

Jakich serwerów lub elementów infrastruktury dotyczą prace:

Klaster serwerów pocztowych

Szacowany czas zakończenia:

2021-02-01 09:40:00

Co robimy?


Na jakim etapie jesteśmy obecnie?

potwierdzenie uszkodzenia
diagnoza i plan działania
praca w toku
zakończono

Orientacyjny postęp prac:

100%

Informacje dodatkowe:

datagodzinaopis
2021-02-01
09:05:35
Wykryliśmy kilka problemów z serwerami pocztowymi, głównie natury sieciowej, wdrażamy obejścia, które pozwolą przywrócić działanie usług, póki nasi administratorzy sieciowi nie rozwiążą sytuacji.
2021-02-01
09:18:01
Wdrożyliśmy kilka zmian w ramach infrastruktury i kierowania ruchem. Pierwsze efekty już powinny być widoczne.
2021-02-01
09:30:08
Wiadomości e-mail oczekujące na odbiór już są dostarczane i powinny pojawić się najbliższych kilku minutach na skrzynce. Wysyłka wiadomości również działa.
2021-02-01
09:42:49
Sytuacja została aktualnie rozwiązana, jeszcze jednak temat dla nas pozostaje otwarty, byśmy mogli w przyszłości zapobiegać podobnym sytuacjom.

Częste pytania


Kiedy wszystko zacznie działać?

Nasza ekipa robi aktualnie wszystko co możliwe, aby było to jak najszybciej. Aktualny poziom postępu w usuwaniu skutków zdarzenia jest widoczny powyżej.

Co z pocztą, która przyszła do mnie w trakcie awarii?

Serwer nadawcy powinien powtórzyć wysyłkę poczty, ponieważ serwer odbiorczy nie potwierdził jej otrzymania. Dokładne informacje dotyczące polityki konkretnych serwerów nadawczych można uzyskać u operatora serwera który wysyła pocztę.

Widzę informację o postępach, ale strona działa bardzo powoli

Serwer po naprawie działa zazwyczaj z ograniczoną wydajnością. Wiążę się to z takimi czynnościami, jak sprawdzanie integralności danych, rozładowywanie kolejek poczty zgromadzonej podczas przestoju etc. Zazwyczaj pełna wydajność jest osiągana w ok. 15 min.od przywrócenia pracy serwera.

Jakie są zasady odpowiedzialności operatora?

Zasady naszej odpowiedzialności reguluje regulamin oraz określony poziom SLA. Poziom ten znajdziesz w specyfikacji Twojej usługi hostingowej. Określa on, jaki procent czasu umowy usługa musi działać sprawnie. Jeśli zdefiniowany próg zostanie przekroczony - masz prawo do określonej rekomensaty. Ze względu na to, że każda sytuacja jest inna - do każdej reklamacji zgłoszonej do nas odnosimy się indywidualnie. Reklamację zgłosić możesz elektronicznie korzystając z naszych danych kontaktowych w zakładce kontakt na naszej stronie www.